Cât de mult timp petreci pe Facebook?

Posted on 08/05/2013 de

13


Cat timp petreci pe FacebookFacebook este o reţea socială care a făcut paşi timizi în România, cât încă binecunoscuta reţea hi5 era „la putere„. Treptat, treptat, toate persoanele care aveau conturi pe diverse alte reţele sociale, şi-au îndreptat atenţia tot mai mult către Facebook şi s-au concentrat pe realizarea şi întreţinerea contului de acolo.

Ca orice schimbare, folosirea interfeţei Facebook era mai anevoioasă decât cea a hi5, însă ne-am obişnuit destul de repede cu ea, astfel încât nici să nu ne mai aducem aminte acum cum era la început. Facebook face parte din ce în ce mai mult din viaţa noastră şi spre surprinderea mea, încă mai există persoane de la noi din ţară care abia îl descoperă şi sunt foarte entuziasmate de descoperirea făcută.

O fi bine?

Specialiştii spun că nu. Un stiudiu recent relata faptul că relaţionarea online nu stimulează atât de multe funcţii ale creierului, comparativ cu relaţionarea directă, faţă în faţă. Probabil nu e foarte greu să ne dăm seama de asta, dar totuşi alegem calea mai uşoară: Facebook. E la fel ca atunci când un fumător conştientizează perfect că fiecare ţigară fumată îi face rău, dar totuşi fumează.

O fi rău?

Facebook are şi foarte multe părţi bune, trebuie să fim realişti. Ţine în contact oameni care în mod normal nu s-ar putea vedea nici măcar o singură dată pe an. Ajută pe unii oameni să-şi redescopere noi prieteni, amici sau rude. Este foarte util în ţinerea la curent cu noutăţile prietenilor apropiaţi pe care nu ai avut timp să-i suni sau să te vezi cu ei la un suc.

Ştii la ce dai like sau share?

Din păcate, Facebook este un loc unde întâlnim oameni care nu au cele mai bune intenţii de cele mai multe ori. Oameni care aleargă după trafic, publicitate, like-uri şi notorietate, fără nici un fel de scrupule. Recomandarea pe care eu o fac tuturor este să fie foarte atenţi la ce dau like sau share pentru că de multe ori pot cade într-un penibil de neimaginat.

E bine de ştiut că Facebook nu va dona niciodată nici un ban pentru copii bolnavi de cancer, bătrâni neajutoraţi sau pentru alte situaţii care îţi inspiră milă şi compasiune. Cei care pornesc astfel de campanii sunt oameni cu o calitate morală îndoielnică ce vor să-şi sporească numărul de utilizatori care interacţionează cu postările paginii doar pentru faimă, atenţie şi de multe ori chiar bani (marketing afiliat). Campanii umanitare există pe Facebook şi au parte de toată încrederea, dar sunt făcute cu adresare directă, cu dovezi, cu multe alte mijloace media în spate şi nu în ultimul rând cu seriozitate, nu cu like-uri sau share-uri cerşite.

Exemplele pot continua şi sunt convins că sunteţi suficienţi de maturi să vă imaginaţi la ce mă refer. Este important să fiţi atenţi la ce daţi share pentru că s-ar putea să vă treziţi cu surpriza că mulţi dintre prietenii apropiaţi nu mai bagă în seamă absolut nimic din ce postaţi sau mai rău, v-au scos de pe lista lor de prieteni pentru că îi tot agasaţi cu postări şi share-uri irelevante sau penibile.

Mult spor la navigat pe Facebook şi nu uitaţi că mai avem şi o viaţă reală pe care o putem petrece mult #maibineimpreuna ;).

Acest articol a fost scris pentru revista Explore, revistă de atmosferă publicitară care se distribuie gratuit în zona Galaţi – Brăila. Dacă locuiţi în această zonă, probabil că l-aţi citit deja în revistă. L-am publicat şi la mine pe blog, astfel încât să-l poată citi şi persoanele care nu se află în aria de acoperiere a revistei Explore. Noul număr al revistei Explore poate fi răsfoit aici.

Anunțuri
Posted in: Internet